OM CUSTINCORE
Om Custincore
Idén till namnet grundar sig i min övertygelse att kundsyn och samsyn skapar värde.
Oavsett bransch och strategi så finns där alltid en kund som måste vara nöjd i alla sina kontakter med er, oavsett om det är en återförsäljare, distributör eller konsument.
Företag som tar ansvar för kundens behov och upplevelse, genom verksamhetens alla delar, har stora möjligheter till såväl effektivisering, ökat medarbetarengagemang, ökade intäkter och kapade kostnader.
Custincore – making customer experience a core part of your business
Så arbetar jag:
Med engagemang och passion
Jag lägger stor vikt vid att förstå var ni står och vart ni är på väg.
Med engagerande mål
Mål är så mycket mer än en siffra. Mål behöver vara tydliga och lätta för medarbetarna att förstå och relatera till. Gemensamma målbilder skapar förutsättningar för ökad samsyn, ökat medarbetarengagemang och högre effektivitet.
Med kunden i fokus
För att ligga först i utvecklingen gäller det att säkerställa att era kunder är nöjda.
Kunskap om kunderna och deras upplevelser och förväntningar är avgörande för företagets långsiktiga konkurrenskraft.
Från strategi till genomförande
Jag bidrar med såväl strategisk som operativ erfarenhet genom uppdraget.
Genom samband och samsyn
Genom att skapa samsyn mellan verksamhetens funktioner och individer skapas goda förutsättningar för tydlighet och effektivitet.
För värdeökning och tillväxt
Förändring behöver följas upp och mätas. All utveckling och förändring bör grunda sig i en önskad värdeökning som t ex ökad effektivitet, engagemang, kostnadsbesparingar, ökade intäkter och nöjdare kunder.